אלון ליאל: "הטורקים מאוד לא רוצים שיקרו דברים על אדמתם"

אייל ראובן No Comments on אלון ליאל: "הטורקים מאוד לא רוצים שיקרו דברים על אדמתם"

אלון ליאל, לשעבר שגריר ישראל בטורקיה במהדורת סוף השבוע: "הצעדים הישראליים צריכים להיות מתואמים עם הטורקים ברמה כזאת שלא תפתיע אותם. מאוד חשוב שהם לא ירגישו שאנחנו עושים דברים בצורה חד צדדית. הגשר המודיעיני איתם קיים"

צילום: פיקסבי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אלון ליאל, לשעבר שגריר ישראל בטורקיה שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי) על האיומים כנגד ישראלים בטורקיה. "איסטנבול זו עיר של 22-30 מיליון איש, מאוד פתוחה ומתויירת. מטה המשטרה והצבא נמצא במרחק 4 שעות באנקרה".

לדבריו "כבר היו בעבר פיגועים -גם פיגועים גדולים- נגד ישראלים בטורקיה. זה מאוד מפחיד את הטורקים וחשוב להם שזה לא יקרה כי זה על אדמתם ולא משנה מי המטרה".

ליאל הבהיר כי "הצעדים הישראליים צריכים להיות מתואמים עם הטורקים ברמה כזאת שלא תפתיע אותם. מאוד חשוב שהם לא ירגישו שאנחנו עושים דברים בצורה חד צדדית. הגשר המודיעיני איתם קיים. דברים כאלה צריכים להיות מוסברים להם ברמה של חשיפת החומר בפניהם. אם אין תיאום מספק ייווצרו תסכולים בצד הטורקי".

ליאל דיבר גם על יחסי טורקיה ואיראן: "טורקיה ואיראן תמיד נחשבו מעצמות אזוריות ואף פעם לא היה ביניהן קשר חם במיוחד, אבל יש ביניהן גבול ארוך ושיתופי פעולה כלכליים קריטיים. זה רגע של מבחן ליחסים שלהן. לטורקיה יהיה קשה מאוד להתנתק מאיראן. אם הם יראו הוכחות לא תהיה להם ברירה, אבל הם יצטרכו לבחור את דרכם. אם הם יבחרו לנתק קשר עם איראן זה מאוד חשוב לנו".



0 תגובות